torsdag den 16. januar 2014

Suttestopsopdatering

I december lavede jeg dette indlæg, da jeg var meget i tvivl om, hvorvidt vi skulle gennemføre den planlagte sutteaflevering. Og nu tænkte jeg, at det var på sin plads med en lille opdatering.

Vi valgte at give sutterne som aftalt til julemanden den sidste lørdag inden jul. Jeg indrømmer gerne, at jeg var vildt nervøs, og at jeg inde i mit hoved messede "det går aldrig, det barn kommer til at hyle sig i søvn i 14 dage". Men afsted tog  vi, og selvom Luna Marie ikke var helt overbevist om, at Julemanden var en, som man havde lyst til at snakke med, fik vi dem afleveret, og hun afleverede stolt sutterne i snoren. Det lykkedes os ikke at få middagsluren trumfet igennem den dag, hvilket næsten også havde været for godt til at være sandt. Men jeg var nu noget bævrende, da aftenen faldt på, og det blev sengetid. Men på samme måde som sin søster lagde hun sig i sengen......... og faldt i søvn?!?!?! Uden et eneste kny, uden at spørge efter sutten eller uden at vende og dreje sig i sengen i flere timer! Jeg var ærlig talt noget paf, men også meget stolt af min store pige.
Pessimist, som jeg jo er, var jeg bestemt sikker på, at det måtte være en engangsforestilling, og at natten efter da måtte blive besværlig. Men også der måtte jeg erkende, at jeg ikke altid får ret - heldigvis da! Og siden da er det bare gået fantastisk. Hun har spurgt undrende efter sutten en enkelt gang, men ellers ikke været påvirket af, at den er væk. Og middagsluren er også kommet tilbage, efter at hun er startet i børnehave.


Nu er sidste børnefødselsdag i denne omgang også overstået. Luna Marie fyldte 3 i fredags og havde en fabelagtig dag med fejring i børnehaven, hvorefter vi tog i Build a Bear butikken og fik lavet en bamse og sluttede festen af på yndlingsrestauranten. Build a bear bliver aldrig min store favorit, men Luna Maries eneste ønske var en bamse, så det var helt klart, at den skulle hun selv lave, hvilket også var et stort hit, og nu har jeg jo så tanker om at få strikket en masse tøj til bamsen, så den i det mindste kan være pænt klædt på:-)
Vi var igennem samme tur for tre år siden med Karoline, og det er da lidt hyggeligt, at vi spiste ved nøjagtigt samme bord denne gang, hvilket selvfølgelig måtte foreviges, som det også blev for tre år siden:-)





3 kommentarer:

  1. Hi hi ja, vi mødre bliver ind imellem snigløbet af store unger der pludselig bare kan en hel masse - så sejt at hun bare lagde sig til at sove - vores Luna var lidt ked de første par aftener.
    Og tillykke med hende - og self skulle hun da have en bamse, så seje piger skal ha hvad de ønsker sig ;)

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at hun har taget det så flot. Så var det jo det rigtige tidspunkt på trods af dine tvivl :-) Stort tillykke med din store pige!

    SvarSlet
  3. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...