torsdag den 29. september 2011

Efterårs to-do vol. II

Efter en ta-da kommer en to-do, og jeg glæder mig allerede til at komme i gang igen. Luna Marie starter i dagpleje, og det burde jo frigive noget "Anna"-tid, men Nemesis kommer sikkert og bider mig i numsen, så jeg forsøger at lære begrænsningens kunst. Men i den her uges to-do er det mit mål at få nogle ting færdiggjort. Jeg synes, at den sidste uge var aktiv, men der er alt for mange løse ender (Helge, tæppe, dukkehus), så det vil jeg se, om jeg ikke kan få gjort noget ved i denne uge.

1. Barnevognstæppe
Barnevognstæppet til Lune Marie skal gøres færdig. Det SKAL det. Jeg mangler den sidste stribe sort, samt 1-3 omgange fastmasker hele vejen rundt og en omgang muslingemasker, som jeg har fundet her og her.

2. Lære at hækle krokodillemønster
Jeg har forelsket mig bærndende i et mønster, som jeg har set hos Cecilie. Men jeg har lovet mig selv, at jeg IKKE investerer i mere garn, før jeg har lært mig mønsteret, som efter sigende vist er lidt besværligt - ihvertfald for en begynderhækler som mig. Opskriften er fundet her, og der en DIY hos hende her, så jeg vil prøve mig frem. Forhåbentligt kan næste uges to-do blive at begynde på sjalet - håbe håbe

3. Dukkehus
Papiret er i hus, og nu skal huset gøres fint. Der er 4 rum, som skal have forskelligt tapet. Jeg glæder mig til at få det gjort, eftersom jeg malede det for halvandet år siden......!
I får her et lille sneak peak på huset:


4. Sylte rødbeder
Et lille hurtigt projekt skal der også være tid til. Vi har køkkenhaven fuld af rødbeder, og de foregående år er de ligesom....ehm....døde af frost. MEN i år skal det være, og jeg må i gang med syltningen.

Rigtig god to-do uge!

2 kommentarer:

  1. hold da mule du har din sag for den næste uge, kiggede på det der krokodillemønster det ser ikke nemt ud :)

    SvarSlet
  2. Kiggede også lige på de links ang. krokodillemønster ser godt og svært ud - håber du kommer godt i gang.

    Kh. Mette

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...