lørdag den 3. november 2012

Strik på standby

Jeg er gået i gang med en cardigan til Karoline, og det går egentligt ganske fremragende. Jeg har endeligt forstået at lave knaphuller, og på pind 5,5 sker det hele jo i fuld fart. MEN så kom jeg til ærmerne og bare tanken om alle de pinde man skal bruge, har fået mig til at lægge det lidt væk. Jeg kan slet ikke overskue at skulle holde styr på alle pindene, for lige nu synes jeg jo egentligt, at jeg også kan have problemer med bare 2 pinde. Og hvordan ved man, hvor mange masker man skal slå op på hver pind?
Det volder mig også lidt problemer at finde ud af, hvilken knapstørrelse jeg skal bruge? Er der nogen derude, som kan hjælpe? Hullerne er lavet ved at strikke 2 ret, slå om og strikke 2 masker sammen. Siger det nogen noget om størrelsen? Jeg har forelsket mig vildt og inderligt i alle knapperne herfra, men jeg aner ikke, hvilken størrelser der passer.
Og hvis blogland ikke kan hjælpe mig videre, skal jeg heldigvis være sammen med en masse superstrikkere næste weekend, som nok kan hjælpe en dumrian som mig......



Imens jeg venter på hjælp, har jeg igen kastet mig over hækleriet - det ved man hvad er....! Det er starten på julepynten til i år. Hvad det skal ende med, må I vente med at finde ud af, men gæt bare!



Og lige om straks vil jeg tage afsted mod Aarhus og mod et fint arrangement, som jeg og en masse andre bloggere skal deltage i. Og iiih, hvor jeg glæder mig!

5 kommentarer:

  1. da jeg begyndt at strikke knaphuller, brugt jeg en mønt til at stikke igennem hullerne - så man kan måle om det er en tokrone eller en enkrone str, så er det nemmere når man stå i en butik og skal måle knapper

    SvarSlet
    Svar
    1. IIIH Anette - se, det var en god idé! Tak - og tak for sidst, det var hyggeligt endnu en gang at møde dig!

      Slet
  2. Mht at strikke ærmer - jeg strikker altid på rundpind. Kan ikke fordrage strømpepinde :-) På hjemmesiden paapinden.dk kan du få tips til hvordan du kan strikke på rundpind via "den magiske løkke" - der er også video mv. Så fremover kan du kassere dine strømpepinde og alliere dig med rundpinde i stedet :-)
    God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Magisk løkke! Du har muligvis reddet min strikkekarriere! Jeg har set videoen, og det ser ret logisk ud! TUSINDTAK!

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...