onsdag den 28. august 2013

Genganger





Da jeg i juni mdr. strikkede denne kjole til Luna Marie, udbrød Karoline straks, at hun da også ville have en. Så efter indkøb af garn i yndlingsfaven, fik jeg lavet en hende. Som altid syntes jeg, at det var en anelse kedeligt at strikke samme model 2 gange. Men det hjalp lidt på det, at Karoline heppede på sidelinjen og var meget stolt over, at jeg strikkede til hende. Nu hvor den er færdig, er den desværre for stor - for stor til, at jeg helt tror på, at hun kan passe den til jul. Jeg tænker, om den krymper lidt, hvis jeg vasker den i maskinen? Og tør jeg det? Garnkyndige - HJÆLP MIG!


I må også meget gerne hjælpe mig med den her poncho. I kan nok huske mine brokkerier over strikningen af den. Og JA, selvfølglig (hrpf!) er den blevet alt for stor. Nogle gange burde jeg lære at lave en strikkeprøve. Eller i det mindste regne rigtigt i forhold til, hvilken størrelse jeg skal lave. Eller bare prøve at tænke lidt, når jeg bruger meget mere garn end forventet. Men altså, det gjorde jeg ikke. Og nu ligger den bare i hjørnet og genener mig. Jeg overvejer at trævle den op og strikke noget andet i garnet. Men det ærgrer mig at have brugt så mange timer på den og så ikke kunne bruge den. Måske jeg bare skal hækle sløjfer? De passer ihvertfald altid........

4 kommentarer:

  1. Årh hvor øv - i det mindste vil kjolen uanset hvad komme til at passe før eller siden, selvom jeg sagtens kan se det trælse når man havde tænkt den til nu ;)

    Og ja, dine sløjfer passer altid - også to små grise som i dag er blevet pimpet med netop dine sløjfer :D (du kan se dem på bloggen) jeg fik lige en tosset ide og vupti var et par elastikker klippet af og sløjferne fik ny funktion ;)

    Smil

    SvarSlet
  2. En mulighed er jo også at sætte dine fine sager til salg når de ikke passer?! Er sikker på at mange ikke-strikkere kunne være interesserede;-)

    SvarSlet
  3. Du skal passe på med at vaske det - med mindre du har et meget godt uldprogram. Og den vil jo komme til at passe på et tidspunkt :-) og så siger jeg det du ikke vil høre, jeg havde pillet ponchoen op hvis den både er for stor og den bare vil ligge gemt væk. Ærgerligt med det arbejde der ligger i den, men det er ligeså ærgerligt hvis den bare ligger. Så hellere få noget andet fint ud af garnet. (Sådan har jeg også gjort engang). Og hvis du skal sælge den som Fie skriver, vil du helt sikkert aldrig kunne få den pris som der ligger i garn+arbejde.

    Når alt det så er sagt, hvor er du bare flittig og dygtig :-)

    SvarSlet
  4. Den er super fin og hun kommer til at passe den før du aner! Er vild med farven!
    Og hvor er det super øv med din poncho - støtter nok Marie i at det er lige så ærgerligt hvis den bare kommer til at ligge - den skulle jo ikke gerne komme til at passe før du aner det!

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...