søndag den 8. december 2013

I forbløffende god tid!

Sidste år overvejede jeg et kort øjeblik at omdøbe julekortene til nytårskort eller måske endda forårskort, for december var alt for hurtigt overstået til, at jeg kunne nå at få kortene ud inden jul.

Sådan er det slet ikke i år. Jeg har erkendt, at jeg bare ikke er særlig imponerende med en saks og noget fancy papir, og tanken om at lave hjemmelavede (pæne) kort bliver aldrig til noget her på adressen.

Så i år har taktikken været en hel anden. Jeg har besluttet mig til, at det er vigtigere, at vi får kortene ud i god tid, end at jeg sidder og bander over papiret.

Og da jeg så samtidigt fik tilbuddet om at teste disse julekort fra Cewe, sagde jeg med det samme ja tak!  Vi brugte en time en lørdag på at få pigerne til at smile samtidigt, hvilket ikke er nogen let opgave - for hverken mor eller døtre! Men det lykkedes, og jeg elsker billedet, fordi det er så tydeligt, at de faktisk mener det, glimtet i øjnene er der, og jeg får lyst til at kravle ind og give dem et kys!

Om aftenen testede jeg så Cewes side af. Jeg har lavet et hav af kalendre og julekort igennem tiden, og vores gamle Mac er ikke altid begejstret, når jeg gør det. For Mac er gammel og lidt langsom og skal altid lige tænke lidt over tingene, inden han sætter i gang. Og så når jeg gerne at blive hysterisk og opgivende, og Morten må ind og mildne stemningen. Det var slet ikke nødvendigt denne gang, for programmet er let og overskueligt, selvom der er mange motiver at vælge imellem. Allersværest var det faktisk at finde ud af, hvad der skulle stå udenpå, indeni og bagpå - hvilke problemer:-)




Vi var lidt uheldige med leveringen, da Postdanmark var meget langsom. Men der viste kommunikationen med Cewe også at være ganske fin, da de fluks sendte endnu en omgang kort. Så nu har vi masser af kort på lager, så måske nogle ekstra bliver glade for et kort i år? Jeg synes, at det er en skam, at julekortstraditionen virker til at ikke alle ofrer tid på den. Jeg elsker at modtage kortene, at vide at mennesker i min nærhed tænker på mig, og det gør altså spændingen på vej ud til postkassen lidt bedre. Bruger I stadig tid på julekort?

Så allerede nu - den 8. december - er de første sms'er begyndt at tikke ind med 'tak for julekortet', og jeg nyder at have tid til den slags i år. Det er altså fantastisk ikke at have Hr. Samvittighed siddende på skulderen og hviske en surheder i øret. Den her jul er altså meget skæggere end de foregående!

Nu mangler vi så bare alt det andet - de sidste gaver, konfekten, pebernødderne og de sidste hjemmelavede! Men med 16 dage endnu så tror jeg på, at vi når det hele:-) Hvordan er julestatussen hos I andre?

Dette indlæg er sponseret, men billeder, ord og holdninger er helt mine egne:-)



2 kommentarer:

  1. Julegaver -tjek (bortset fra mandens)
    Julepynt - tjek
    Julekort- materialer indkøbt, men tiden til at udføre idéer er knap, men måske tirsdag :-)

    Ses snart...

    SvarSlet
  2. Jeg sidder i skrivende stund og laver julekort - har i mange år brugt din model men er kommet i gang for sent. Jeg har ikke is nok i maven til at bestille fotokort nu da jeg er bange for at de ikke når at komme i tiden inden jul så denne jul bliver det hjemmebragte kort med fotos fra printeren :-) Elsker julekort!

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...