lørdag den 10. december 2011

Uhm!

Juletraditioner hilses velkommen herhjemme, og jeg nyder at finde ud af, hvilke traditioner jeg gerne vil give mine børn.
Da jeg var barn, var en af de vigtigste traditioner julekonfekten, som vi brugte en aften på at lave - søster, mor, far og jeg. Jeg mindes det som noget magisk, hvor køkkenet sydede af lækkerier; brændte mandler, daddelkonfekt, marcipan og ikke mindst havregrynskuglerne.
Traditionen vil jeg gerne føre videre, men i år har jeg også måttet sande, at hverken tiden eller energien har været til det. Og for mig harer det vigtigt, at traditionerne fyldes med tid, lyst og glæde. Men forhåbentligt kommer energien tilbage, så måske næste år....

Men på trods af den manglende energi skal familien ikke snydes for havregrynskuglerne. Så mens Morten og tøserne er i Aarhus for at købe gaver (TIL MIG!!!!) har jeg brugt noget af formiddagen på at lave havregrynskugler med denne opskrift. Jeg synes, at det er lækkert med marcipanen og tror, at denne opskrift bliver en del af min konfekttradition.



Nu glæder jeg mig til, at resten af familien kommer hjem, så vi kan blive klar til at fejre Mortens fødselsdag i morgen.

1 kommentar:

  1. Lækkert :-) Jeg har også lige lavet lidt konfekt. Men er enig i at energien skal være til det, det skal være hyggeligt ellers er det bedre at købe sig fra det :-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...