torsdag den 4. april 2013

Min helt egen cardigan



Så lykkedes det! Efter en del timers ærmestrikning og bange anelser, om der nu var garn nok, er cardiganen færdig. Lige i tide til, at foråret kom, og cardiganen blev for varm. Men nu er den klar til efteråret - eller måske en småkold sommeraften.

Cardiganen er strikket i en blanding af uld og merino fra Hjelholts uldspinderi købt i en lille biks i Thy. Skøn garnforretning et sted, hvor man måske ikke lige havde tænkt, at der ville være det store udvalg. Opskriften er fra Alt om Håndarbejde Strikkemagasin og faktisk ret let at gå til, når man bare lige lærer at læse et diagram (hvilket jo overhovedet ikke er logisk!)

Mens jeg var i gang, tænkte jeg "jeg gør det ALDRIG mere - strikker noget til mig selv", for det tog 1 måned, og det er for mig meget meget lang tid, når jeg mest har strikket til pigerne. Men nu her bagefter er jeg allerede i gang med at spekulere over, hvad mit næste "til-mig-selv"-projekt skal være. I maj skal jeg sammen med lige så garnglade søster og mor til uldfestival i Saltum, og jeg er ret sikker på, at jeg kommer hjem med noget garn - og gerne noget til mig selv.

Nu har jeg smidt benene op efter at have pakket og bagt. I morgen skal jeg nemlig i sommerhus med verdens bedste kreaklub! Jeg skal sy, strikke, drikke og snakke HELE weekenden! Usj, jeg glæder mig. Hvad skal du lave i weekenden?

10 kommentarer:

  1. Sådanne dame!!!! jeg viste at du kunne, du bliver SÅ glad for den, det lover jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tør slet ikke fortælle, at den er blevet noget for stor til mig, og jeg næsten er bange for, at jeg ikke kommer til at bruge den.... Men det taler vi slet ikke om!

      Slet
  2. Den er virkelig smuk. Flot arbejde :)

    SvarSlet
  3. Har du hørt om isager tæt ved Hirtshals ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nix, det har jeg faktisk aldrig. HVad kan man finde der?

      Slet
  4. Oh I love it! I want to make something in my size but I kind of suspect it is going to be an eternity project if I do ;) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. HA HA - it felt like an eternity project, while I stroglede with it....:-)

      Slet
  5. Hvor er den flot. Og held og lykke med dit næste "mig selv" projekt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg har lige et ekstra ærme, som jeg skal kæmpe mig igennem på en børnecardigan, og så skal jeg i gang til mig selv igen!

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...