onsdag den 13. juli 2011

Som lovet....

Altså, jeg ved godt, at jeg lovede, at jeg ville vise flagrankerne i går aftes. Men som de fleste børnefamilier kender, så kan der nogen gange ske det, at man bliver hevet ned i sofaen og efterfølgende ligesom ikke kan komme op! Det var, hvad der skete for mig i går!

Men efter en god nats søvn (JEEEPS, babyen har for 2 nat i træk sovet igennem - jeg føler mig som et nyt og bedre menneske!) er jeg nu klar til at præsentere - SKRALDEBANGFLAGENE!










Første forsøg gik virkeligt godt, og jeg er meget tilfreds. De efterfølgende er lidt hakkede i det, og jeg kan overhovedet ikke regne ud, hvad det er, at jeg gør forkert, og det er en anelse irriterende, når nu det virkede så fint.

Opskriften er lavet af brugeren Mette Abildgaard, som desværre ikke har en blog. Det virker ellers som om, at hun laver nogle spændende ting. Jeg fandt opskriften på Karens side - under kommentarer. Men jeg tillader mig at bringe den her, så den ikke forsvinder væk i det uvisse.

1: 15 luftmasker*
2: 15 fastmasker*
3: 12 fastmasker, 1 kædemaske*
4: Stik i 2. maske, 12 fastmasker*
5: 9 fastmasker, 1 kædemaske*
6: Stik i 2. maske, 9 fastmasker*
7: 9 fastmasker, 3 luftmasker*
8: 1 kædemaske, 11 fastmasker*
9: 11 fastmasker, 1 kædemaske, 3 luftmasker*
10: 1 kædemaske, 14 fastmasker*
11: 14 fastmasker, 1 kædemaske - træk tråden igennem
* betyder vend med 1 luftmaske

Jeg blev lidt gal på flagene i går aftes og prøvede i stedet at lave en oldemorfirkant - noget, som jeg bøvlede med sidste sommer. Nu faldt det mig besynderligt let, og det er vildt, hvor meget der er sket med mit hækleri det senere år. Firkanten har nogle enkelte småfejl, men nu skal jeg bare lige finde ud af, hvad jeg skal lave ud af firkanter. Ideer udbedes!








1 kommentar:

  1. For god ordens skyld tillader jeg mig at kommentere at det er mig, Karen Klarbæk, der har lavet opskriften oprindeligt og dermed mig der har ophavsretten. Jeg ved der er nogen derude som har bragt den videre og ændret en enkelt maske (og kommentaret det på min blog)....det er 2½ år siden jeg havde opskriften på bloggen første gang, så der er nok ikke megen tvivl om den sag.
    Kig ude i min højre blogside, så finder du originalopskriften OG instruktion til hvordan man syr det hvide på flagenene.
    Karen Klarbæk

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...