mandag den 22. august 2011

At tage lykken alvorligt

- det burde jeg!
Jeg hørte ovenstående sætning i et radioprogram på P4 om den nye serie på DR2, Pessimisterne, som starter i aften. Serien følger 8 danskere, som skal træne sig til lykke. Og dét vil jeg egentligt godt være en del af. For ja; kære damer og herrer - jeg er den fødte pessimist.
Jeg husker tydeligt, at min kørelærer sagde "Anna, du behøver ikke være så pessimistisk, hver gang du kører", og mine omgivelser vil nok nikke gentagende til følgende om mig:

Jeg ser ikke muligheder, men udfordringer. Hver ny ting bliver indledt med et "det der kan jeg ihvertfald  ikke". Jeg har alting mindst én bekymring. Og når den er borte (oftest fordi det jo slet ikke gik så galt, som jeg troede), finder jeg en ny.

Men nu kommer der den her serie, som jeg faktisk glæder mig rigtig meget til at følge. Serien tager udgangspunkt i den nyere retning indenfor psykolog, positiv psykologi, som jeg har snuset en lille bitte smule til, og en retning, som jeg om nogle år regner med at skulle skrive en opgave omkring.

Måske kan serien faktisk hjælpe mig en lille smule med at se lidt mere positivt og optimistisk på tilværelsen? Måske kan den hjælpe dig?

Billede lånt fra fastcompany.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...