torsdag den 10. november 2011

Jeg tog en beslutning

en svær en af slagsen!
Efter min barsel har jeg fået et tilbud om at starte i en ny stilling på min arbejdsplads. En meget udviklende stilling med øget ansvar og større arbejdsområde. Og jeg sagde ja. Men da jeg kørte hjem fra arbejde sidste tirsdag, kunne jeg mærke, at det var helt forkert. Og det kunne jeg også onsdag eftermidag. Fredag lagde jeg kortene på bordet og takkede nej. Eller det er lidt forkert, jeg hylede nej! Jeg var så ked af at skuffe min ledelse, min tætteste kollega og mig selv.
Men det var det rigtige at gøre. Jeg er bange for, at jobbet kunne have kostet mig alt det, som jeg har brugt de sidste måneder på at oparbejde igen efter fødslen. Og lige med ét var det bare klart for mig, at det ikke er det værd. At jeg har 3 derhjemme, som regner med mig. Som tror på mig, og som har brug for mig.
Heldigvis var ledelsen og kollegaen mere end forstående. De har givet mig en enorm opbakning og tiltro, og jeg er dem dybt taknemmelig. Jeg er stadig lidt vred på mig selv over, at jeg ikke så det komme. At jeg ikke fik mærket ordentligt efter, før jeg sagde ja. Men samtidig klapper jeg mig selv på skulderen over, at jeg fik sagt fra. Og er det en 'armene over hovedet'-fornemmelse at være glad for at tage på arbejde.


7 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt din skønne blog et par uger nu.
    Bliver nødt til rose dig, stor beslutning, godt gået!
    Det giver stof til eftertanke her, jeg kunne nok lære lidt....
    Go weekend, når den kommer.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Godt du tog den rigtige beslutning og lyttede til dit hjerte.
    Skulderklap herfra :)

    Knus Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Helbredet og ungerne er det vigtigste! Godt du fik mærket efter...

    SvarSlet
  4. Sejt! Det er skisme ikke alle der kan finde ud af at lytte og tage sig af sig selv! Godt gået. Og hvor er det bare nogle lænre guldklumper du har!!! :-)

    SvarSlet
  5. Du ved at jeg er fuld af respekt over dit valg, og meget stolt over du mærker efter og føler din indre stemme. Jeg er meget sikker på du vil takke dig selv mange gange over den beslutning og det vil de små damer og deres far også!

    SvarSlet
  6. tillykke med den rigtige beslutning!
    /Liv

    SvarSlet
  7. TAK for alle jeres kommentarer!

    Det har været en hård beslutning, fordi det jo også var en kæmpe chance for mig. Men da jeg fik mærket ordentligt efter, var der bare slet ingen tvivl. Og nu glæder jeg mig faktisk - så meget som man nu kan, når man er virkelig god til at holde weekend - til at komme på arbejde igen i morgen.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...