torsdag den 2. maj 2013

Der er vel ingen udveje, er der?

Jeg har et ærme til at ligge og endnu et på vej, og jeg kniber øjnene en lille smule sammen, hver gang jeg ser projektet. Det bliver en super fin cardigan, det er jeg sådan set ret sikker på. Opskriften er fra Garnstudio, og den bliver strikket i det fineste alpacca. Jeg glæder mig helt til, at jeg skal i gang med at strikke bærestykket, for det lyder virkeligt skægt - hvis en strikkeopskrift ellers kan det.



MEN! De ærmer altså! Jeg bliver aldrig rigtig gode venner med de strømpepinde. Det tager mig frygtelig lang tid at strikke bare en omgang, og så er det meget nemmere lige at hækle en sløjfe. Tænk sig at have overspringshandlinger i forhold til strikning. Det havde jeg nu alligevel aldrig troet om mig selv.

Og nu fortryder jeg, at jeg ikke har lært at strikke ærmer på rundpind, for det virker meget meget lettere. Men når nu jeg har strikket det ene ærme på strømepinde, vil det vel se mærkeligt ud, hvis jeg strikker det andet på rundpind?

Måske skulle jeg bare lade ærmet ligge hos min mor, når vi skal derop næste weekend og så håbe, at hun forbarmer sig over mig og strikker det? Men lærer jeg det så nogensinde?

4 kommentarer:

  1. Ja strikning kan jeg ikke hjælpe med - me hvor er det skønt at læse baglæs på bloggen din og læse at overskuddet er ved at vende tilbage full time :)

    Kender fuldt ud fornemmelsen af at have været bagud i flere år og så pludselig finde energien - fantastisk følelse at opleve foråret omkring sig igen ;)

    Smil

    SvarSlet
  2. Jeg har aldrig lært at strikke på strømpepinde - jeg har forsøgt, men må give op hver gang. Det duer simpelthen ikke. Så jeg har lært at strikke på rundpind i stedet - det er altså bare så dejlig nemt, bare at strikke rundt og rundt!
    Jeg har lært det her: http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/denmagiskeloekke.php
    Måske det kunne inspirere dig?
    God weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne bestemt inspirere mig! Tror du, at jeg kan strikke den ene på rundpind, uden at det ser sært ud? Jeg tror, at jeg satser og prøver:-)

      Slet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...