torsdag den 30. maj 2013

Juni måneds to-do

På mandag er eksamensstressen overstået, og nøj hvor jeg glæder mig! Jeg er ikke særlig god til eksamen og bliver altid lidt for nervøs og optaget af det! Derfor er der mange kreative projekter, som jeg har udskudt. Men der er også kommet mange projekter på to-do listen, mens jeg har lavet overspringshandlinger. Det vil jeg nu bruge juni måned til at få bugt med. Og inspireret af Westmoses tidligere to-do runder vil jeg i juni måned gerne nå at:



Strikke kjole fra Knit for your kid i det ekstra garn, som jeg har fået fra garnudsalg.dk
Jeg fik, som jeg har skrevet om før, 400 g. højlandsuld i overskud, og det har kriblet i mig for at finde ud af, hvad jeg skulle bruge det til. Så da jeg fandt ud af, at det kunne bruges til den fineste kjole fra Knit for your kid var jeg slet ikke i tvivl. Det er nok min største strikkeudfordring, men jeg glæder mig til at komme i gang. Muligvis kommer der en række "HJÆLP MIG"-indlæg, men så håber jeg, at I vil hjælpe mig videre.

Sy skypude til Karolines værelse
Jeg er i gang med at lave en hyggekrog på Karolines værelse. Indtil videre har jeg kun fået hæklet én pude, men der skal mange flere til. Jeg har længe sukket over alle de fine skypuder i blogland, og nu må det være min tur til at lave en.

Lave opbevaringsdåser til perler til Karolines værelse
Der er perler og små dimser over alt på Karolines værelse - mon ikke at det ser sådan ud på alle 5 åriges børneværelser? Men nu vil jeg prøve at lave lidt system, så der skal laves opbevaringsdåser til alle de små ting.



Sy nederdel med lommer til Luna Marie
Da jeg købte symaskinen sidste år, havde jeg mange planer om, hvad jeg ville sy. Men jeg må indrømme, at det er noget nemmere at finde strikkepindene frem om aftenen end at sætte sig ved symaskinen. Og det har så gjort, at jeg stadig er noget rusten i at sy. Nu har jeg fundet en god DIY på en nederdel med lommer, og den skal afprøves. Stoffet er klippet, så nu skal jeg bare få det syet rigtigt sammen.

Sy ærteposer
Som jeg tidligere har skrevet om, har pigernes problemer med ørene gjort, at de ikke er helt med motorisk. Så nu SKAL der syes ærteposer, så vi kan lege og kaste og gribe.

Starte på strikket poncho til mig selv
Med rækken af to-do punkter er jeg godt klar over, at jeg ikke får strikket hele ponchoen, også selvom at den skal strikkes på pind 5. Jeg ELSKER ellers projekter på pind 5, for de går så dejligt hurtigt. Men ihvertfald vil jeg gerne have startet på projektet, for vi skal nordpå i en weekend, og der er 2 timers strikkemulighed hver vej.


Sikke mange projekter, jeg pludseligt fik søsat! Men når jeg læser dem igennem, burde det være til at nå, for nogle af dem kan nåes på en aften. Og når først eksamenen er overstået, bliver der masser af dejlig overskydende tid.

Vil du være med i juni mdr. to-do? Jeg håber, at mange vil være med, så vi kan støtte hinanden:-)

19 kommentarer:

  1. Super gode projekter, som jeg glæder mig til at følge med i! Jeg er med på udfordringen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Juhu - glæder mig til at se, hvad du finder på!

      Slet
  2. God idé Anna! Jeg er helt sikkert med:-) Carla er syg, men jeg satser på at få lidt tid foran computeren lørdag aften, så der laver jeg lige et to-do-indlæg. Jeg tror du får travlt - tager det ikke lang tid at strikke en kjole?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se dit indlæg!

      Jo, jeg regner med, at det nok tager 3 uger med kjolen. Men jeg har en køretur til Thy, hvor der er ca 4 timers strikketid, og derudover skal jeg bruge en hel lørdag sammen med familien, hvor det netop handler om at være kreativ. Så jeg regner faktisk med, at jeg kan nå det.

      Slet
  3. Hvis du laver en efter juni er jeg med, mit eksamensræs slutter først om en måned. Held og lykke på mandag, du skal nok gøre det godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, mon ikke at jeg gentager succesen, hvis jeg når det, som jeg vil:-D

      Og tak - nu skal det bare overståes!

      Slet
  4. Jeg er med, ser ligecom jeg får lavet en liste i morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. FEDT at du også er med - glæder mig til at se, hvad du finder på!

      Slet
  5. Spændende liste - og det glæder mig at du kan bruge min tutorial :-). Og hvor skægt, at vi begge har Luna Marie'er :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at afprøve den. Stoffet ligger og venter på mig, men vejret er ikke så indbydende til at sidde ved symaskinen.

      Hvor sjovt med din Luna Marie - det er første gang, at jeg er stødt på en anden med det navn:-)

      Slet
  6. Jeg så lige din leg på Christinas blog (Carla og krudtuglen) og jeg hopper med på legen og hopper med som fast læser hos dig. :o) Fin blog du har. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt, at du også vil være med. Jeg lurer med hos dig og ser, hvad du når:-)

      Slet
  7. Hyggelig leg... Den er jeg med på :-) Håber du når rigtig dejlig meget af din to do liste, den ser dejlig lang ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor dejligt, at du også er med - håber, at du når en masse! Jeg kigger indenfor hos dig og ser, hvad du vil lave:-)

      Slet
  8. Sikke en god ide med sådan en to do liste i blog-land. Hvis jeg havde mere tid de næste uger, ville jeg mægtig gerne have været med, det må blive næste gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg satser på, at det her bliver så stor en succes for mig, at jeg skyder den i gang igen i juli, og så må du være med:-)

      Slet
  9. Virkelig god idé sådan at visualisere alt det man bør nå. Jeg må straks gøre det sammme - tak for idéen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, for mig bliver det meget mere overskueligt, hvad jeg gerne vil nå. Håber, at det bliver lige så godt for dig!

      Slet
  10. fantastisk skønne sager! Og tak for sparket! jeg har såå meget ufærdigt liggende og har nu lavet ÅRETS første blogindlæg med en todo liste for juni :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...