fredag den 17. maj 2013

Strikket cardigan

Efter mange timers ærgerlse over at skulle strikke ærmer på strømpepinde er cardiganen til Karoline nu endeligt blevet færdig, og ærgelserne er nu udskiftet med stor glæde over, at det lykkedes.




Cardiganen er strikket i Drops Babyalpaca Silk, som er af virkelig skøn kvalitet. Cardiganen er blevet lige så blød og lækker, som jeg drømte om. Opskriften er også fra Garnstudio, og for selv en nybegynderstrikker som mig var den til at forstå. Mønstret fremkommer ved, at man i bærestykket strikker med begge tråde, hvorimod resten strikkes med dobbeltgarn. MEN sikke et arbejde, når man pludseligt har over 400 masker at holde styr på - det føltes som evigheder at strikke en omgang!

Hver gang jeg får færdiggjort et strikkeprojekt, får jeg mod på starte på et nyt. Og nu har jeg besluttet, at det er på tide at strikkelidt til mig selv. Denne gang skal det være en poncho med garn fra Garnudsalg.

Imens jeg venter på garnet, er jeg i gang med at lave puder til Karolines værelse i rester. Lige nu er det en oldemorfirkantspude, som er på vej, og bagefter skal jeg have syet en skypude i noget af alt det stof, som jeg vist aldrig får brugt.

Jeg NYDER at være færdig med mit afgangsprojekt, selvom eksamen venter om 3 uger. Lige nu har jeg dog givet mig selv lov til at glemme alt om bøger, eksamen og projekt, og i stedet bare hygger jeg mig med den ekstra fritid, som jeg pludselig har fået foræret.

7 kommentarer:

  1. Hvor er du bare dygtig Anna! Og jeg beundrer virkelig hvordan du bare får afsluttet det ene projekt efter det andet!
    Håber jeg får aftener at strikke i, når vi runder 1/6!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina! Jeg satser på, t vi skal finde mange flere aftener at strikke sammen:-)

      Slet
  2. Hvor er den bare flot Anna, strikker du ikke en til Alberte? ;-) du kører så mange projekter igennem, det er så imponerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. No problemo:-) jage kan ikke holde ud ikke at have gang i et Projekt, og så ender de jo også med st blive færdige:-)

      Slet
  3. Stemmer I med de andre- den er skøn:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fie! Jeg er også blevet så glad for den, at jeg er gået i gang med endnu en:-)

      Slet
  4. Hold fast hvor er den flot! Det må da være mit næste projekt til Karla, og jeg er faktisk kommet mig over min første strømpepinds-krise, så mon ikke det går :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...