tirsdag den 21. maj 2013

Enkelt


I weekenden kom vi til at kigge på vores rabarberbed, som uden at vi helt havde opdagede det, var vokset til ukendelighed. Vi fik for nogle år siden en lille plante af mine forældre, og den har virkeligt givet afkast i år.

Så lørdag aften lavede jeg en portion saft med denne opskrift:


1.5 kg. rabarber skåret i små tern
1 l. vand
500 g. rørsukker
Kornene fra 1 vanillestang

Rabarberne koges med de andre ingredienser til de er godt udkogte (ca. 30-40 minutter) og sies i et klæde, hvorefter saften hældes på flasker.

Det resterende rabarber'snask' puttes også i en dåse og bruges som topping på fx yoghurt eller på en ostemad.

Man kan putte atamon i for at forlænge holdbarheden, men det ser nu ikke ud som om, at det er nødvendigt herhjemme.

5 kommentarer:

  1. Uh ha, det må vi da vist også have lavet - vores rabarber er gået helt amok :)))

    Tak for opskriften søde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er super nemt, og så smager det super frisk og lækkert!

      Slet
  2. Åh Mums det er bare lækkert. Skal jeg vist også have lavet af mine rabarber. De skal bare lige vokse lidt mere tror jeg.

    Tak for opskrift, den skal da prøves af.

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det kan bestemt anbefales!

      Slet
  3. hvor lækkert at i kan lave saft og kompot af egen høst :)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig så absolut glad indeni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...